LECZENIE OTYŁOŚCI

Otyłość to według Światowej Organizacji Zdrowia  (WHO) choroba cywilizacyjna o złożonej etiologii, którą definiuje się jako nieprawidłowe lub nadmierne nagromadzenie tłuszczu stanowiące zagrożenie dla zdrowia. Wskaźnik masy ciała (BMI) powyżej 30 uważany jest za otyłość, a powyżej 25 za nadwagę.

Szczegóły TUTAJ

Choroby współistniejące z otyłością obejmują chorobę wieńcową, nadciśnienie i udar, niektóre rodzaje raka, cukrzycę typu 2, chorobę pęcherzyka żółciowego, dyslipidemię, chorobę zwyrodnieniową stawów oraz choroby płuc, w tym bezdech senny.

Szczegóły TUTAJ

Metody leczenia otyłości obejmują postępowanie dietetyczne, aktywność fizyczną, leki przeciw otyłości oraz chirurgię żołądkowo-jelitową.

Szczegóły TUTAJ

Jak działa nasz program leczenia otyłości?

Przyczyn otyłości jest wiele m. in. siedzący tryb życia, wysokotłuszczowe i wysokoenergetyczne diety, stres, zaburzenia hormonalne, terapie lekowe. Jedno rozwiązanie na tak złożony problem nie istnieje. Każdy pacjent wymaga odpowiednio dopasowanego planu działania opartego o 3 filary.

Dieta w leczeniu otyłości

Nie lubisz liczyć kalorii? Bez obaw. Nasz dietetyk stworzy dla ciebie dietę dopasowaną do potrzeb i stylu życia. Nauczy cię także jak samodzielnie kontrolować posiłki bez poczucia winy.
Aktywność fizyczna w leczeniu otyłości

Regularna aktywność fizyczna jest ważna dla utraty wagi, ale nie musisz ćwiczyć bez końca ani kupować drogiego sprzętu czy karnetu na siłownię? Nasz zespół pokaże ci jak dodać aktywność fizyczną do Twojego stylu życia w zdrowy, przyjemny i wygodny sposób.
Terapia lekowa w leczeniu otyłości

Wiedza, doświadczenie i umiejętności naszych specjalistów zapewnią skuteczne leczenie zarówno otyłości, jak i chorób współistniejących takich, jak cukrzyca typu 2, choroby układu krążenia, zaburzenia hormonalne, czy choroby układu ruchu.

Nasz program leczenia otyłości realizowany jest zgodnie z aktualnymi zaleceniami. Za jego przebieg odpowiada wykwalifikowany zespół.

Lek. Małgorzata Górska

Członek Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, Polskiego Towarzystwa Leczenia Otyłości. Posiada certyfikat profesjonalnego leczenia nadwagi i otyłości w ramach programu Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością oraz programu certyfikacji lekarzy i ośrodków Polskiego Towarzystwa Leczenia Otyłości. Zainteresowana profilaktyką oraz leczeniem nadwagi i otyłości, edukacją żywieniową, stanem przedcukrzycowym oraz cukrzycą, w tym cukrzycą ciążową.